Vanliga Frågor

Vanliga Frågor

    När kan jag räkna med att få min beställning?
    Beräknad leveranstid är mellan 5–7 arbetsdagar. Tänk på att dessa tidsramar inkluderar vår handläggningstid, vilket kan ta upp till 72 kontorstimmar.
    Hur länge omfattas min OtterBox-produkt av garantin? Vad täcker garantin?
    Otter Products garanterar våra OtterBox-produkter mot material- och tillverkningsfel under en period på två år från det datum då kunden köpte produkten (”Garantiperioden”). Du kan läsa mer om vår garanti här.
    Beställningen kan inte behandlas
    Möjliga orsaker till att en beställning inte kan behandlas:
    • Du har inte fyllt i alla obligatoriska fält.
    • Den faktureringsadress som angavs i beställningen matchar inte den adressen som kontoutdraget skickas till.
    • Ogiltig leveransadress.
    • Kortet saknar täckning.
    • Felaktig CVV-kod.
    • För de flesta kreditkort gäller att du anger det tresiffriga nummer som står efter ditt kontonummer på kortets baksida. Om du har ett kort från American Express anger du istället de fyra, småstilta siffror som står ovanför ditt kontonummer på kortets framsida.
    • Har du använt ett American Express-kort? Tyvärr accepterar vi inte denna korttyp. Vi accepterar endast MasterCard, Visa eller Paypal.
    När lanserar ni ert nya fodral för min telefon?
    På grund av våra partneravtal, samt design- och tillverkningsprocesser, kan vi för närvarande inte uppge några fastställda eller beräknade lanseringsdatum för våra produkter. Om du hör eller ser datum för lansering/leverans har de troligen fastställts av företag utanför OtterBox. För frågor gällande dessa datum ombeds du kontakta respektive företag direkt.
    Jag skickade in garantianspråk och kom till sidan där det stod att det utförts, men vad händer nu?
    Om en liten stund kommer du att få ett automatiskt ärendenummer till din e-postadress. Detta skickas via e-post efter att formuläret har fyllts i, så meddelandet skickas till den e-postadress du angav. Kontrollera din skräppostmapp om du inte får e-postmeddelandet. Om du efter 72 timmar ännu inte har fått e-postmeddelandet kan du kontakta kundtjänst för att få hjälp.

Frågor om fodral

    När lanserar ni ert nya fodral för min telefon?
    På grund av våra partneravtal, samt design- och tillverkningsprocesser, kan vi för närvarande inte uppge några fastställda eller beräknade lanseringsdatum för våra produkter. Om du hör eller ser datum för lansering/leverans har de troligen fastställts av företag utanför OtterBox. För frågor gällande dessa datum ombeds du kontakta respektive företag direkt.
    Är fodralen kompatibla med andra produkter som Apple Bumper eller iPad Smart Cover?
    Tyvärr kan vi inte garantera att tredjepartstillbehör fungerar med en enhet/ett fodral. Vi testar alla tillbehör som ursprungligen följer med en enhet, men har inte möjlighet att testa tredjepartstillbehör i tillräckligt stor utsträckning för att garantera kompatibilitet. Våra fodral är precisionsanpassade till enheten. Andra produkter som förändrar enhetens mått är inte kompatibla med våra fodral.
    Hur rengör man fodralet?
    Fodralen kan i allmänhet rengöras med mild tvål och vatten och sedan lufttorkas eller torkas lätt med en pappershandduk.
    Är fodralen egensäkra?
    Eftersom OtterBox fodral syftar till att fungera med elektroniska apparater, är de inte egensäkra. Det finns ett brett utbud av produkter på marknaden och för att avgöra om en enhet och OtterBox-fodralet är egensäkra tillsammans, skulle de behöva testas av ett certifierat testlabb.

Garanti

    Hur länge omfattas min OtterBox-produkt av garantin? Vad täcker garantin?
    Otter Products garanterar våra OtterBox-produkter mot material- och tillverkningsfel under en period på två år från det datum då kunden köpte produkten (”Garantiperioden”). Du kan läsa mer om vår garanti här.
    Jag skickade in garantianspråk och kom till sidan där det stod att det utförts, men vad händer nu?
    Om en liten stund kommer du att få ett automatiskt ärendenummer till din e-postadress. Detta skickas via e-post efter att formuläret har fyllts i, så meddelandet skickas till den e-postadress du angav. Kontrollera din skräppostmapp om du inte får e-postmeddelandet. Om du efter 72 timmar ännu inte har fått e-postmeddelandet kan du kontakta kundtjänst för att få hjälp.
    Hur kan jag få en ersättning enligt garanti om jag köpt mitt fodral i en butik?
    Om du har köpt ditt OtterBox-fodral direkt från en butik kan du kontakta butiken för hjälp med omedelbar ersättning enligt garanti. De har dina kunduppgifter och din orderinformation och kan ha möjlighet att hjälpa dig med en ersättning samma dag.

Frågor om beställningar/returer

    Min beställning gick inte igenom, men mitt kreditkort har debiterats flera gånger. Vad beror det på?
    När du gör en beställning på www.otterbox.se , måste vi kontakta banken som utfärdat ditt kreditkort för att säkerställa att ditt kreditkort har ett giltigt saldo. Detta görs via ett fullständigt godkännande att debitera inköpsbeloppet och är bara en säkerhetsåtgärd vi använder för att skydda din ekonomiska information. Det kan se ut som att ditt kreditkort har debiterats flera gånger, men detta är inte fallet. Det är godkännanden som vanligen försvinner från ditt utdrag (om din beställning inte går igenom) inom 2–3 arbetsdagar. Vi debiterar ett kredit- eller betalkort först efter att beställningen skickats, och vi debiterar bara kortet en gång. Om dessa godkännanden orsakar problem, kan du helt enkelt ringa din bank för att få dem borttagna. Om du upplever ytterligare problem är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig gärna.
    My order is not processing. Why isn’t my order processing?
    Beställningen kan inte behandlas:
    • Du har inte fyllt i alla obligatoriska fält.
    • Den faktureringsadress som angavs i beställningen matchar inte den adressen som kontoutdraget skickas till.
    • Ogiltig leveransadress
    • Kortet saknar täckning.
    • Felaktig CVV-kod.
    • För de flesta kreditkort gäller att du anger det tresiffriga nummer som står efter ditt kontonummer på kortets baksida. Om du har ett kort från American Express anger du istället de fyra, småstilta siffror som står ovanför ditt kontonummer på kortets framsida.
    • Har du använt ett American Express-kort? Tyvärr accepterar vi inte denna korttyp. Vi accepterar endast MasterCard, Visa eller Paypal.
    • Felaktigt kortnummer eller utgångsdatum.
    Kan jag ändra eller annullera en redan genomförd beställning gjord på nätet?
    Tyvärr går det inte att ändra en redan genomförd beställning gjord på nätet. Tänk på att vi inte kan ändra/annullera din beställning efter att den skickats eftersom vi plockar och packar så fort vi får beställningen.
    Vad har OtterBox för returpolicy?
    Vi godtar returer av produkter mot återbetalning inom 14 dagar från datumet då du mottog den ursprungliga beställningen, om beställningen skedde direkt från Otter Products EMEA via denna webbplats. Vänligen returnera produkten till oss med rekommenderad post genom att följa förfarandet som beskrivs nedan. Produkten är ditt ansvar fram tills att den når oss, så se till att den är ordentligt förpackad och inte kan skadas under frakten. Alla produkter inspekteras när de returnerats. Vi strävar efter att godta alla returer, men i händelse av att en produkt returneras till oss i skadat eller olämpligt skick, kan vi komma att behöva skicka tillbaka den till dig. Vi är inte ansvariga för eventuella artiklar som skickas tillbaka till oss av misstag.
    Krediter utfärdas i form av en återbetalning till det kort som du använde vid det ursprungliga köpet. Återbetalningar gäller endast produkter. Fraktkostnader återbetalas inte.
    OBS! För retur av varor som har köpts från www.otterbox.com, gå till http://www.otterbox.com/en-us/returns/ för att skicka in din retur. Produkter som köpts från en butikspartner, återförsäljare, distributör eller på annat sätt, måste returneras till den återförsäljaren för bearbetning med det ursprungliga inköpskvittot.

Frakt

    När kan jag räkna med att få min beställning?
    Beräknad leveranstid är mellan 5–7 arbetsdagar. Tänk på att dessa tidsramar inkluderar vår handläggningstid, vilket kan ta upp till 72 kontorstimmar.
    Kan jag spåra min beställning?
    Tyvärr inte, men du kan räkna med att få din beställning inom 5-7 arbetsdagar. Kontakta oss om din beställning inte levererats efter denna tid.
    Vilka utvalda länder omfattas av gratis frakt?
    Gratis frakt på beställningar över 25 euro gäller Irland, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Sverige, Nederländerna, Belgien, Italien, Schweiz, Finland, Portugal, Österrike, Danmark, Spanien, Polen och Luxemburg.