VANLIGA FRÅGOR

Telefonfodral

    När lanserar ni ert nya fodral för min telefon?
    På grund av våra partneravtal, samt design- och tillverkningsprocesser, kan vi för närvarande inte uppge några fastställda eller beräknade lanseringsdatum för våra produkter. Om du hör eller ser datum för lansering/leverans har de troligen fastställts av företag utanför OtterBox. För frågor gällande dessa datum ombeds du kontakta respektive företag direkt.
    När kommer fodralet till min (samtliga fabrikat/modeller) finnas tillgängligt?
    Det beror på ... Våra design-, utvecklings- och tillverkningsprocesser är mycket väl definierade. Dock kan de, på grund av alla de komplicerade och sammanflätade variabler som är inblandade, snabbt ta en helt ny riktning. Det är därför vi inte uppger några lanseringsdatum för våra fodral. Det räcker med att den minsta variabel krånglar för att vi ska vara allt från två dagar till två veckor försenade. När vi väl har bekräftat att vi kommer att tillverka ett fodral kan du lita på att vi försöker se till att du får det så fort som möjligt.
    Något verkar vara fel med mitt iPhone 4-fodral eftersom hålet på ovansidan inte stämmer överens med mitt hörlursuttag. Är fodralet defekt?
    Nej, fodralet ser ut så. Hålet i portskyddet är avsett att inte täppa till den bullerdämpande mikrofonen. Om du vill använda hörlurar måste du öppna portskyddet. Detta skydd förhindrar att damm och smuts kommer in i enheten när hörlursuttaget inte används.
    Kommer alla Defender Series-fodral ha samma filtfoder som Defender Series-fodralet för iPhone 4?
    Filtfodret lades till extra eftersom iPhone 4 och iPad har en baksida gjord av glas. Filtfodret var avsett att förhindra repor på detta glas. För tillfället finns filtfodret inte i några andra fodral, men efter all den positiva respons som vi har tagit emot överväger vi nu att införa det även i några andra Defender Series-fodral.
    Vad är skillnaden mellan ett Commuter Series-fodral och ett Defender Series-fodral?
    Defender Series-fodralet har flera skyddslager. Ett stöttåligt polykarbonatskal som omsluter din smartphone, ett klibbfritt, genomskinligt skyddsmembran som täcker skärm och knappar, samt ett slitstarkt, yttre silikonskikt. Med varje Defender Series-fodral medföljer ett hölster med bältesklämma. De stilrena och tuffa Commuter Series-fodralen erbjuder aningen mindre skydd. Fodralen är tillverkade av ett slitstarkt, stötdämpande mellanlager i silikon och ett formanpassat, yttre polykarbonatskal. Commuter Series-fodralens slimmade formfaktor och eleganta exteriör gör att de enkelt glider ner i fickan (hölster med bältesklämma ingår inte). Både Commuter Series-fodralen och Defender Series-fodralen är tillverkade i högkvalitativa material och enligt minutiösa konstruktionsmetoder. Den mest påtagliga skillnaden mellan de två olika fodraltyperna märks på den extra volym som de tillför din smartphone och på den skyddsnivå som de erbjuder.
    Kommer min telefon att passa i ett Defender Series-fodral om den redan har en självhäftande skyddsfilm?
    Defender Series-fodralet är utformat för att passa perfekt på din telefon, det vill säga inte sitta för löst och inte för hårt. Defender-fodralet är inte avsett att användas tillsammans med en självhäftande skyddsfilm. En sådan kan medföra att fodralet sitter för hårt eller inte kan stängas ordentligt.
    Hur rengör jag mitt Defender Series-fodral?
    Defender Series-fodralen kan rengöras med mild tvållösning och sedan lufttorka eller torkas av med en pappershandduk. Var försiktig så att du inte repar insidan av skyddsmembranet. Membranets utsida är reptåligt medan insidan ganska lätt kan repas.
    Levereras smartphone-fodralen med en bältesklämma?
    Alla våra Defender Series-fodral levereras med bältesklämma/hölster, med undantag för fodralet till iPod touch.
    Alla våra Defender Series-fodral levereras med bältesklämma/hölster, med undantag för fodralet till iPod touch.
    I dagsläget är det tyvärr inte möjligt. Vi har haft en hel del förfrågningar om just detta och undersöker nu framtida möjligheter.

iPad-fodral

    Är det nya Defender Series-fodralet kompatibelt med den nya iPad?
    Ja, OtterBox nya Defender Series-fodral passar iPad 4/3/2.
    Kommer ni att lansera andra produktserier för iPad 4?
    OtterBox kan komma att erbjuda ytterligare fodralalternativ för iPad 4, men detta är ännu inte fastställt.
    Kommer ni att lansera andra fodralfärger för nya iPad?
    OtterBox kan komma att erbjuda ytterligare färgalternativ för fodral till iPad 4, men detta är ännu inte fastställt.
    OtterBox söker hela tiden efter nya möjligheter vad gäller design och teknik. I utformningen av vårt nya Defender Series-fodral för iPad återvände vi till Defender Series-produkternas rötter och det inbyggda skärmskyddet. En optimal skyddslösning är vår högsta prioritet och tack vare detta extra skyddslager kan vi nu erbjuda ett traditionellt OtterBox-fodral med tre skyddslager utan att behöva begränsa åtkomsten till pekskärmen.
    Om jag redan har ett skärmskydd på min iPad, hur kommer det att påverka det inbyggda skärmskyddet som finns i Defender Series-fodralen för iPad 4 och iPad 2?
    För att du på bästa sätt ska bevara pekskärmens känslighet rekommenderar vi att du tar bort skärmskyddet från tredje part innan du sätter på OtterBox Defender Series-fodralet för iPad.
    Varför har fodralet för nya iPad inte en dockningsöppning?
    Forskning har visat att bara ett begränsat antal pekplatteanvändare dockar sin enhet. Av den anledningen har vi tagit bort den dockningsöppning som fanns i tidigare OtterBox Defender Series-fodral för iPad..
    Hur plockar jag isär Defender Series-fodralet till nya iPad?
    Det enklaste sättet att ta bort Defender Series-fodralet för nya iPad och iPad 2 är att dra bort silikonlagret. Börja vid hem-knappen och arbeta dig sedan runt enheten tills du har fått bort hela det yttersta lagret. Separera de två polykarbonatdelarna genom att släppa på flikarna i vart och ett av de fyra hörnen. Se hur du sätter på och tar av ett fodral här.
    Hur rengör jag ett Defender Series-fodral?
    Defender Series-fodralen kan rengöras med mild tvållösning och sedan lufttorka eller torkas av med en pappershandduk. Var försiktig så att du inte repar insidan av skyddsmembranet. Membranets utsida är reptåligt medan insidan ganska lätt kan repas.

iPod-fodral

    Hur vet jag vilken iPod-modell jag har?
    För att ta reda på vilken iPod-modell du har, se Apples hjälpsida här: http://support.apple.com/kb/HT1353

Beställ

    Kan jag ändra eller annullera en redan genomförd beställning gjord på nätet?
    Tyvärr går det inte att ändra en redan genomförd beställning gjord på nätet. Vi skickar däremot gärna en RMA-blankett som du kan använda för att returnera produkten/produkterna till oss mot återbetalning. Vi beklagar eventuella besvär som detta kan orsaka.
    Har du problem med att skicka iväg din beställning?
    Kontrollera något av följande:
    1. Kontrollera att du befinner dig på rätt webbplats. Den franska webbplatsen kan t.ex. bara leverera produkter inom Frankrike. Klicka här för en lista över våra internationella webbplatser.
    2. Kontrollera att namnet på ditt kreditkort och dess tillhörande adress stämmer EXAKT överens med uppgifterna i faktureringsadressen.
    3. Kontrollera att kreditkortsnummer och utgångsdatum är korrekt angivna.
    4. Om du inte har något postnummer skriver du bara "0000"

Policy och garanti

    Vad har OtterBox för garantipolicy?
    http://www.otterbox.com/warranty
    Vad har OtterBox för returpolicy?
    Vi godtar returer av produkter mot återbetalning inom 14 dagar från datumet då du mottog den ursprungliga beställningen, om beställningen skedde direkt från Otter Products EMEA via denna webbplats. Vänligen returnera produkten till oss med rekommenderad post genom att följa förfarandet som beskrivs nedan. Produkten är ditt ansvar fram tills att den når oss, så se till att den är ordentligt förpackad och inte kan skadas under frakten. Alla produkter inspekteras när de returnerats. Vi strävar efter att godta alla returer, men i händelse av att en produkt returneras till oss i skadat eller olämpligt skick, kan vi komma att behöva skicka tillbaka den till dig. Vi är inte ansvariga för eventuella artiklar som skickas tillbaka till oss av misstag.
    Observera följande innan du förbereder din retur
    Du kommer att ombes att ange ditt ursprungliga beställningsnummer och fodralets serienummer, så se till att ha denna information tillgänglig. (Denna information finns på dina leveranshandlingar och även i leveransbekräftelsemeddelandet som du fick per e-post). För returer från www.otterbox.com besök http://www.otterbox.com/en-us/returns/. Alla returer som INTE införskaffades på otterbox.com eller direkt från Otter Products EMEA på denna webbplats ska returneras till det ursprungliga inköpsstället. Krediter kommer att utbetalas i form av återbetalning via betalningsmetoden som användes för det ursprungliga köpet. Endast produkter omfattas av returer, fraktkostnaderna återbetalas ej. Det kan ta upp till 10 dagar efter mottagandet av din retur för din återbetalning att betalas ut. Du kommer att få en bekräftelse per e-post så snart återbetalningen skett.

    *Returpolicyn för Otter Products EMEA enligt ovan gäller inte för partner till Otter Products, LLC, Otter Products EMEA eller dess dotterbolag (dvs. återförsäljare, distributörer, mervärdesåterförsäljare, osv.). För mer information om våra partners returpolicyer, vänligen kontakta din kundansvariga kontakt för mer detaljer.
    Har OtterBox-fodralen ett UV-skydd?
    De genomskinliga boxarna erbjuder inget UV-skydd alls. Boxarna i heltäckande färg erbjuder ett nästan hundraprocentigt skydd mot UV-strålar.
    Hur får jag ett nytt fodral på garantin om jag köpte det i en butik?
    Om du har köpt ditt OtterBox®-fodral direkt från en butik rekommenderar vi dig att i första hand ta kontakt med butiken i fråga. Där har de dina kunduppgifter lätt tillgängligt och kan i bästa fall ersätta ditt fodral enligt garantin redan samma dag.