Frågor om beställningar

När du gör en beställning på , måste vi kontakta banken som utfärdat ditt kreditkort för att säkerställa att ditt kreditkort har ett giltigt saldo. Detta görs via ett fullständigt godkännande att debitera inköpsbeloppet och är bara en säkerhetsåtgärd vi använder för att skydda din ekonomiska information. Det kan se ut som att ditt kreditkort har debiterats flera gånger, men detta är inte fallet. Det är godkännanden som vanligen försvinner från ditt utdrag (om din beställning inte går igenom) inom 2–3 arbetsdagar. Vi debiterar ett kredit- eller betalkort först efter att beställningen skickats, och vi debiterar bara kortet en gång. Om dessa godkännanden orsakar problem, kan du helt enkelt ringa din bank för att få dem borttagna. Om du upplever ytterligare problem är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig gärna.

Möjliga orsaker till att en beställning inte kan behandlas:

  • Du har inte fyllt i alla obligatoriska fält.
  • Den faktureringsadress som angavs i beställningen matchar inte den adressen som kontoutdraget skickas till.
  • Ogiltig leveransadress.
  • Kortet saknar täckning.
  • Felaktig CVV-kod.
  • För de flesta kreditkort gäller att du anger det tresiffriga nummer som står efter ditt kontonummer på kortets baksida. Om du har ett kort från American Express anger du istället de fyra, småstilta siffror som står ovanför ditt kontonummer på kortets framsida.
  • Har du använt ett American Express-kort? Tyvärr accepterar vi inte denna korttyp. Vi accepterar endast MasterCard, Visa eller Paypal.

Als één of meer van de artikelen in je bestelling uit voorraad zijn, wordt je bestelling niet verzonden totdat alle artikelen beschikbaar zijn (van toepassing op zowel binnenlandse als internationale bestellingen). Zodra je bestelling wordt verzonden, ontvang je een e-mail om je te laten weten wanneer je bestelling is verzonden.